HTML

Utolsó kommentek

  • georgejr: Ha már MÁV akkor: megintallunkvazze.blogspot.com/ Sokmindent kellene változtatni. (2007.05.26. 18:33) Te mit kezdenél a MÁVval?
  • antal.daniel: Néhány ötlet és tény vasutihivatal.gov.hu/vasutszabalyozas/mvh_hatarozatok/2007_0049/indok www.v... (2007.05.26. 15:41) Te mit kezdenél a MÁVval?
  • hanter: Gratula. A cikk jo. Ezt kene vegre tudatositani a magyarban. Hogy a felettunk basaskodo allamapara... (2006.12.13. 18:50) Gázáremelés? Miért ne?
  • Harlekin: Értéket nem a jelennek kell teremtenünk hanem a jövő alapjainak! Egy "halom"(ország anyagi helyzet... (2006.12.13. 13:25) Gázáremelés? Miért ne?
  • Harlekin: A majomparádét hagyjuk a majom ketrecbe és szálljanak már le az Ország Földjére!!!! Oda fent is vi... (2006.12.13. 13:04) Gázáremelés? Miért ne?
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • georgejr: Ha már MÁV akkor: megintallunkvazze.blogspot.com/ Sokmindent kellene változtatni. (2007.05.26. 18:33) Te mit kezdenél a MÁVval?
  • hanter: Gratula. A cikk jo. Ezt kene vegre tudatositani a magyarban. Hogy a felettunk basaskodo allamapara... (2006.12.13. 18:50) Gázáremelés? Miért ne?

Linkblog

Archívum

Te mit kezdenél a MÁVval?

2006.12.13. 12:09 Magyarázat

Mostanában az egyik legnagyobb felháborodást kiváltó kormányzati intézkedés a vasúti és volán jegyek árának emelése és a kedvezmények megnyirbálása.
Valóban rettentően sokba kerül a közlekedés és ez nagyon nincs így jól.
A szintén nem olcsó benzinárak és egyéb autósokat terhelő költségek mellett lassan már nem kerül többe egyedül autózni, mint vonattal, vagy busszal megtenni ugyanazt az utat. Ha legalább ketten utazunk egy autóban, akkor már komoly összegeket spórolhatunk.
Legtöbben persze azért támadják a kormányt, mert sokat kell majd fizetniük a jegypénztáraknál, de abba már megint nem gondol bele senki, hogy a MÁV még így is veszteséges lesz, méghozzá nem is kicsit. Ezt a veszteséget adó formájában már megint nekünk kell fizetni, akárcsak a gázártámogatás esetében, de itt nem ez a lényeg.
A MÁV veszteséges és ez nem jó, mert nagyon sokba kerül nekünk. Minket mégsem az zavar, hogy hogy a fenébe lehet veszteséges valami, aminek elvileg sokkal hatékonyabbnak kellene lennie, mint a többi közlekedési formának, hanem csak azért nyavalygunk, mert sokba kerül a jegy. Tényleg túl sokba kerül, de a megoldás nem az, hogy az államon követeljük, hogy fizesse ki azt helyettünk.
Azt kell követelni az államon, hogy rakja rendbe ezt a hatalmas és rosszul működő társaságot és tegye hatékonyabbá. Persze ez már megint egy kényes ügy, hiszen bármi ami a MÁV megreformálásával kapcsolatos az felháborodást vált ki.
 
Te mit kezdenél a MÁVval?
Induljunk ki abból, hogy pénzt két forrásból szerezhetsz. Adókból és jegybevételből. Emelnéd valamelyiket? Gondolom nem, tehát egyetlen út marad, az pedig nem más, mint a költségcsökkentés.
Ehhez hogyan fognál hozzá?
Tuti borítanod kellene az asztalt és hatalmas változásokat kellene kezdeményezned, az ugyanis nem visz sehova, hogy elodázzuk a probléma megoldását, mert ezzel csak tovább növelnéd a gondokat. Tovább rohadna a vasút és tovább nőne az adóssága.
 
Ha tehát felháborít, hogy sokba kerül a vonatjegy, akkor ne a jegyáremelésen mérgelődj, hanem azon, hogy valahol elfolyik a pénz a MÁV környékén. Ezen kell változtatni, mert amíg ez így marad, addig nekünk ez is sokba kerül!

5 komment

Címkék: máv pénzügyek tömegközlekedés megszorítások

A bejegyzés trackback címe:

https://magyarazat.blog.hu/api/trackback/id/tr5122364

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

RIKA 2006.12.13. 12:42:44

Ez még nem cikk, de lehet belőle egy egész sorozat, ha jó sokat dolgozol rajta. :-)))
Túl sok témát akarsz tárgyalni egyszerre.
Az állításaidat nem támasztod alá számadatokkal.
Üres frázisok helyett tényeket sorakoztass fel.
:-)))

ZotyaJ 2006.12.13. 12:47:10

Az az alapvető probléma, hogy a 90-es évek elején visszaeset mind a teherforgalom mind a személyforgalom, ami jelentős bevételkiesést eredményezett. A gazdasági helyzet azóta megváltozott, de a szervezeti struktura maradt. Több mint 2 éve folyik a MÁV szervezeti átalakítása, ami leginkább kiszervezésekben és leépítésekben nyílvánul meg. Csakhogy az a probléma, hogy a karbantartandó jármű ugyanannyi, sőt az elmaradt fejlesztések miatt többletmunkát is igényel. A pályával hasonló a helyzet. A forgalmat meg akkor is le kell bonyolítani és felügyelni ha naponta 2 vonat kozlekedik meg akkor is ha 32. A létszám tehát a vasútüzem jellegéből fakadóan csak akkor csökken ha vonalakat is szüntetünk meg, ami nem azonos azzal, hogy felfüggesztjuk a forgalmat, mert a pályát elviekben ugyanúgy fenn kell tartani, a járművek is ugyanúgy megmaradnak, legfeljebb nem fognak közlekedni...
Az államnak kell szerepet vállalni és pénztárcájába nyúlni, hogy a vasutat fejlessze és használhatóvá tegye. Ahogy azt az autópályákkal is teszi. A forgalmat nem felfüggeszteni, hanem átszervezni kellene. Az állam saját érdeke az infrastruktúra fejlesztése, mert ahol van út és vasút, ott lehet közlekedni, ott vannak vállalkozások, ott áramolhat a munkaerő és az áru. Ez pedig mind az ottlakóknak mind az államnak jövedelemforrást jelent. Tehát a vasút nem közvetlenül fog jövedelmet jelenteni, hanem közvetve, csak ez nem látják be.
Nincs itt nagy baj a MÁV-val, csak a tulajdonos hozzáállásával.

Magyarázat · http://magyarazat.blog.hu 2006.12.13. 12:52:35

Szerintem pedig igenis nagy baj van.
Miért kerül többe vonattal utazni, mint autóval?

georgejr · http://megintallunkvazze.blogspot.com/ 2007.05.26. 18:33:18

Ha már MÁV akkor:
megintallunkvazze.blogspot.com/
Sokmindent kellene változtatni.
süti beállítások módosítása